מה צריך לדעת כדי להצליח בשינוי בעסק
שינוי בעסק הוא תהליך מורכב המצריך חשיבה והתארגנות מחדש. מרבית החברות נמנעות להיכנס לתהליך מחשש לכישלון, רק כמחצית מההחלטות האסטרטגיות לשינוי מגיעות לידי ביצוע.
הפחד משינוי
איך ניתן להצליח להתגבר על החסמים המונעים ליישם את אסטרטגיית השינוי בעסק? איך אפשר להעביר את השינוי לפסים של עשיה? איך להתמודד עם הפחד משינוי?
מנכ"ל המוביל שינוי בחברה צריך להיות בעל יכולת חיוניות וקריטית – מנהיגות
ג'פרי אימלט אשר מונה לתפקיד מנכ"ל GE ב 2001 ושימש כמחליפו של ג'ק וולש, הגדיר במאמרו שהתפרסם ב Harvard Business Magazine באוקטובר שנה זו 7 עקרונות ששמשו לו כלים במשך 16 שנות ניסיונו בתפקיד מנכ"ל לבנות מחדש את החברה האייקונית בת 125 השנה.
7 העקרונות המובאים כאן יכולים לשמש כל מנכ"ל בכל חברה או עסק ללא קשר לגודלם, בתכנון ויישום של השינוי ובהצלחת הבאתו לידי מימוש.
- אתה חייב בראיה כוללת של השינוי – להכיר במהות השינוי, לגבש את התפיסה ותכנון התהליך, לזהות ולנתח את המשמעויות של השינוי בהיבטי התנהגות תקשור בארגון יישומו והטמעתו.
- היוזמות חייבות להיות משולבות וקשורות – כמנהיג תפקידך לחבר בין כל הנקודות עבור כל אחד בארגון על מנת לייצר תמונה ברורה. כדי להפוך את השינוי למטרה מאתגרת ובעלת משמעות ולגרום לאנשים לפעול יחד למימושה.
- קודם הובלת השינוי אתה חייב להקשר עצמך לשינוי – להבין ולהאמין שהעולם משתנה, ההישרדות והצמחיה של החברה מותנה בלחזות את השינוי או להיות החלוץ בהובלת התגובה לשינוי החזוי.
- אתה חייב לתקשר ולשכנע את העובדים – שהצורך בשינוי הינו קיומי. העובדים הם אלה שיגרמו לשינוי להצליח או להכשל. כאשר העובדים יודעים ומוכנים לתהליך ובחברה קיימת שקיפות פנים ארגונית – הם יותר רגועים נרתמים וזורמים.
- אתה חייב לקבל החלטה נועזת למחויבות – לאורך כל זמן ביצוע השינוי
- אתה חייב להצטייד בחוסן נפשי – אמרתו של מייק טייסון המתאגרף האגדי " לכל אחד יש תוכנית עד לרגע בו הוא מקבל אגרוף בפרצוף" – משקפת זאת. קיים קושי גדול לקיים ולשמר את תהליך השינוי, במיוחד בתקופות קשות, אך זו הדרך היחידה ליצור עתיד טוב יותר לעסק.
- תוך כדי תהליך השינוי אתה חייב לשלב שתי פעילויות במקביל עשיה והקשבה – אתה חייב להרשות למחשבות ורעיונות חדשים לזרום אליך באופן קבוע, ולהיות מודע למציאות שבה החברה תהייה חייבת לפעול תוך למידת דברים חדשים, כל זאת תוך המשכת דחיפת האנשים באומץ קדימה. אתה חייב לאמץ לארגונך כישורים חדשים, תרבות ניהול חדשה ותפישה חדשה לביצוע הדברים.
בביבליוגרפיה:
https://psv4.userapi.com/c816221/u423424436/docs/9518affb2b86/Harvard_Business_Review_USA__September-October_2017