מהן הסיבות העיקריות המונעות מעסק את השיווק ב On Line

מהו אופן השימוש באינטרנט לצורך שיווק?

השימוש בשיווק עסקי באינטרנט  On Line נעשה על ידי חברות גדולות כקטנות כחלק מזירת המסחר באינטרנט הכולל את המודלים  הבאים:

  • Business to Business – B2B: חברות העושות עסקים עם חברות אחרות.
  • Business to Consumer – B2C: חברות המוכרות לצרכנים פרטיים.
  • Peer to Peer – P2P: משתמשים פרטיים המוכרים אחד לשני.

השיווק האינטרנטי נעשה כיום באמצעות האפיקים העיקריים הבאים:

  • פרסום באמצעות אתרי אינטרנט ומנועי חיפוש
  • קידום אתרים במנועי חיפוש במטרה לשפר את מיקום האתר
  • משלוח דפי נחיתה המיועדים לקידום מוצר, משפחת מוצרים או שרות.
  • מתן חסות תוכן לאתרים
  • כתבות, מאמרים ופרסומי עיתונות המפורסמים באינטרנט
  • בלוגים
  • הודעות דואר אלקטרוני
  • שיווק באמצעות דואר זבל אלקטרוני
  • מדיות חברתיות
  • פרסום ויראלי – שימוש בשיטת ה"עבר הלאה" של אימיילים או סרטוני וידאו באמצעות אינטרנט או לחלופין שימוש בפרסום חשאי פעילות / מידע / חדשות המוביל לחיפוש באינטרנט.

 ניצול מירבי

עיקר השימוש ביכולות שיווק ה On Line נעשה על ידי חברות גדולות זאת על פי רוב תוך עשיית שימוש במודל של B2B או B2C או בשניהם גם יחד. חברות אלה מתאפיינות בעבודה עם תכנית שיווק סדירה הכוללת פעילות במקביל של אפיקי ה On Line ו Off Line כאשר האחרונים כוללים ערוצי מדיה רגילים כמו רדיו, טלוויזיה, עיתונות, פרסום חוצות ועוד.

ה TOP 5 בניצול מירבי

בין החברות המובילות בעולם כחברות שמתבססות על שיווק On Line ניתן למצוא את:

  • eBay
  • Google
  • Amazon
  • Alibaba
  • Tecnect

כמו כן ניתן למצוא חברות קטנות יותר כמו Cosstores.com חברת בת של M&H המתמחה במכירות דרך האינטרנט של ביגוד ואביזרים נלווים לנשים וגברים, Linzishoes.com המתמחה בהנעלה, boohoo.com המתמחה בבגדי נשים וגברים ו-everything5pounds.com. האתרים המוזכרים הינם רק דוגמה מזערית לאתרים הקיימים במדיה.

שיווק ONLINE בישראל

בארץ ניתן למצוא חברות On Line העוסקות גם הן במכירות ביגוד כמו 1Item fashion24  ,.
מלבד ענף הביגוד שהוא בין המובילים במכירות ה On Line קיימות חברות העוסקות בסחר באמצעות האינטרנט בכל אחד מתחומי הקמעונאות כמו האלקטרוניקה, מוצרי מתכת ,מוצרי חקלאות ועוד.

היוצאים מידי חובה

מרבית העסקים הקטנים והבינונים מסתפקים באתר תדמיתי המשמש ככרטיס ביקור של העסק, מיעוטם עושה שימוש במודל B2B וB2C . באתרים העושים שימוש ב B2C ניתן לראות שימוש הולך וגדל של "חנות אינטרנטית" בה העסק מציג את מוצריו באמצעות פרוספקט אינטרנטי, בו הלקוח יכול לבחור במוצר ולשלם דרך האתר כל זאת במקביל להתנהלות מכירות רגילה במישור ה Off Line.

הסיבות לניצול נמוך

בין הסיבות העיקריות לשימוש היחסי הנמוך באינטרנט למטרות שיווק של עסקים קטנים ובינונים ניתן למנות את הנושאים הבאים:

  • גודלו של השוק המסורתי Off Line בהשוואה לשוק ה On Line והקושי של בעלי ומנהלי החברות להתאים עצמם ולשנות תהליכי עבודה ותפיסות שיווק.
  • חוסר בתכנון מדיניות שיווק ובכללם החלטות על אפיקי שיווק.
  • חוסר היכולת לראות ולפעמים למדוד את תרומת השימוש באפיקי השיווק באינטרנט.
  • חוסר היכולת של בעלי העסק הקטן והבינוני להשקיע זמן ותשומת לב ניהולית בתחזוקת האתר.
  • עלות קידום האתר.
Scroll to Top