שיווק עסקי ONLINE או OFFLINE

שיווק אינטרנטי או שיווק מסורתי

השאלה מהי האסטרטגיה הנכונה לשימוש Offline ו- Online למטרות שיווק מעסיקה את כל מי שעוסק בשיווק אם זה עסק מקומי הממוקם בפרפריה העוסק במכירת חומרי בניין או חנות לבגדי נשים במרכז הארץ, או חברה גלובלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מדפסות D3.

ברור שהסביבה העסקית, מורכבות הבעיה, המשאבים הכספיים והמקצועיים יהיו שונים בכל ארגון וארגון אך השאלה תהיה נכונה לכולם. האסטרטגיה צריכה להיות מבוססת על העובדה שהשוק המסורתי Offline חי קיים ובועט כאשר השימוש באינטרנט ,Online ,ממשיך לגדול ולתפוס נתח רציני מהשוק ורק נישות מסוימות המבססות את מערך ההזמנות (המכירות) שלהם על אינטרנט בלבד כדוגמת eBay, Amazon, ו- Alibaba וגם בהן עדיין עושים שימוש בשיווק Offline.

במנהרת הזמן לשנות ה- 70

אם נחזור מעט לשנות ה70 ותחילת שנות ה80 של המאה הקודמת ונסקור את תחזיות השימוש ברובוטיקה ומערכות Computer Integrated Manufacturing או בקיצור CIM בכל אחת מסוגי התעשייה הן המתקדמת והן המסורתית, נמצא שהתחזיות דיברו על מצב בו רוב המפעלים יהיו רוויים בשני רכיבי פתרון אלו עד לשנת 2000. הרובוטיקה ומערכות ה CIM יושמו בתעשייה אך התחזיות היו רחוקות מהמציאות הקיימת. הפתרונות שיושמו היו והינם פתרונות משולבים של תהליכי עבודה "מסורתיים" המשלבים רובוטיקה ומערכות CIM חלקיות.

איך נעשה השיווק היום

מכאן נחזור לשאלה מה האסטרטגיה הנכונה לשימוש באסטרטגיית שיווק Offline Online ?

התשובה הנה בשיטת ה- BEST BREED ,שילוב של שתי החלופות תוך התאמתם לצרכי העסק. לדוגמה: חנות לחומרי בניה וחנות לבגדי נשים תעשה שימוש באנשי המכירות בחנות כולל עובדי הקופה לאיסוף נתוני לקוח הכוללים מספר טלפון נייד, כתובות אימייל ופייסבוק כל הנתונים ירוכזו בבסיס נתונים אחד.

  • כל עסק יכול להקים לעצמו מועדון לקוחות אותו הוא מיידע על מבצעים והנחות ,מוצרים חדשים, ידיעות מעניינות.
  • כל עסק יכול ליישם חנות ווירטואלית ולהתחיל לקבל הזמנות ב Online הקשורות ישירות למערך ההזמנות (המוצרים) שלו.

בכל מערכת שיווק Offline הכוללת פרסומים בעיתונות, שלטי חוצות, כרטיסי ביקור, פרוספקטים, אריזות, שילוט רכבים, קודי בר -קוד לסמרטפונים תשולב כתובת אתר החברה באינטרנט.

כל אחד מהעסקים הן חנות חומרי הבניה ,החנות לבגדי נשים והחברה הגלובלית לפיתוח ייצור ושיווק של מדפסות D3. חייבות להכין תכנית מכירות הנגזרת מתווך תכנית עיסקית שנתית.

מדידה להצלחה

מנהלי העסק לבחון את תרומת האסטרטגיה השיווק  של Online ו Offline למכירות על בסיס המדדים הבאים אחת לתקופה:

  • עמידה ביעד המכירות שנקבע בתכנית העסקית
  • עמידה בתרומה המתוכננת למכירות של תכנית ה Offline
  • עמידה בתרומה המתוכננת למכירות של תכנית ה Online
  • כמות הלידים שנוצרו על ידי כל אחת מהאסטרטגיות
  • אחוז הלידים שנהפכו להזמנות
  • עלות ביצוע הזמנה של כל אחת מהאסטרטגיות

מנהלי ארגונים ובעלי עסקים חייבים לעשות שימוש בכלים הקיימים והמתאימים לצורכיהם גם אם הדבר אומר לשלב בין שתי שיטות או יותר, על מנת להגיע לפתרון. הצורך בחשיבה יוצרת ובשיפור מתמיד היינו הכרח בסביבה העסקית זאת במידה ואנו לא רוצים לשאול "מי הזיז לי את הגבינה"

 

Scroll to Top